جمعه, ۲۸ دی , ۱۴۰۳

اساسنامه

بسمه تعالى

اساسنامه انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی جهانگردی و زیارتی

ماده 1 هدف :

استان آذربایجان شرقی

مصوب مجمع عمومی فوق العاده مورخه ۹۴٫۰۵٫۲۵

موضوع آگهی روزنامه تفاهم شماره ۲۶۱۲ مورخ ۹۴٫۰۵٫۰۶

فصل بكم – كليات

به استناد ماده ۱۳۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و در اجرای آیین نامه انجمنهای صنفی و کانون های مربوط و به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان که خود متضمن

حفظ منافع جامعه نیز می باشد. این اساسنامه برای تشکیل این انجمن صنفی تدوین می گردد.

ماده ۲ – نام حوزه فعالیت و اقامتگاه قانونی انجمن صنفی :

نام انجمن صنفی انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی هوائی جهانگردی و زیارتی استان آذربایجان شرقی

می باشد که در این اساسنامه به اختصار – انجمن صنفی » نامیده می شود.

حوزه فعالیت انجمن صدقى – حوزة جغرافیایی استان آذربایجان شرقی میباشد نشانی اقامتگاه قانونی و محل

استقرار دفتر مرکزی انجمن تبریز – خیابان شریعتی جنوبی تقاطع پاستور ساختمان آریا طبقه چهارم می باشد. تبصره – هیات مدیره میتواند هر زمان که ایجاب نماید، اقامتگاه قانونی انجمن صنفی را در محدوده حوزه فعالیت خود تغییر داده و مراتب را بعد از تصویب در مجمع عمومی همزمان با اطلاع به اعضاء رسانده و به طور کتبی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز منعکس نماید.

ماده – وظایف و اختیارات انجمن صنفی :

کوشش برای استیفای حقوق و خواسته های مشروع و قانونی اعضا

بررسی تحقیق و جمع آوری اطلاعات درباره مشکلات شناخت نیازها و اولویت ها

برنامه ریزی برای تامین نیازهای صنفی آموزش توسعه و گسترش فعالیت ها.

کوشش به منظور ارتقای بهره وری منابع و ظرفیت تولید

د سعی در بهبود کیفیت تولید با بررسی شناخت و استقرار روشهای نوین کنترل کیفیت

کوشش برای هماهنگی در امور آموزش ارتقای مهارت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز اعضا، همکاری با

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاهها و نهادهای ذی ربط برای انجام آموزش های مربوط به ایمنی

حفاظت فنی و بهداشت کارو قوانین کار و تامین اجتماعی انجام تحقیقات لازم و ارائه نظر مشورتی و حقوقی در خصوص تهیه لوایح و طرحهای مربوط به قوانین کار و تامین اجتماعی و مسائل رفاهی و حقوق قانونی کارفرمایان به مراجع ذی ربط . دریافت ورودیه حق عضویت و کمکهای مالی داوطلبانه مطابق اساسنامه همکاری برای تأسیس تقویت و گسترش شرکتهای تعاونی مرتبط با وظایف انجمن صنفی به منظور

برخورداری اعضا از تسهیلات بیشتر ۱۰ حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه ای اعضا از طریق ارایه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان های دولتی و ملی نسبت به هدف های انجمن خرید فروش و تملک اموال منقول و غیر منقول انجمن صنفی به نام و به حساب انجمن صنفی

۱۲ عضویت در کانون انجمنهای صنفی مربوط پس از تصویب مجمع عمومی با رعایت مقررات قانونی

۱۳ همکاری با سایر تشکلهای صنفی و انجام سایر وظایف و اختیاراتی که به موجب مقررات قانونی بر عهدة انجمن های صنفی قرار داده شده با خواهد شد.

۱۴ قبول مسئولیت و همکاری با وزارتخانه ها سازمانها و نهادهای رسمی در انجام وظایف و تکالیفی که این دستگاه

ها به انجمن های صنفی محول می کنند و آمادگی برای ارائه مشورت های لازم به آن ها

۱۵ عضویت و ایجاد ارتباط با تشکل ها و سازمانهای مرتبط با وظایف انجمن های صنفی با کانون های مربوط در داخل یا خارج از کشور در چارچوب فعالیتهای صنفی و قوانین و مقررات کشور

۱۶ شرکت در مذاکرات حرفه ای با سایر سازمانهای کارفرمایی و انعقاد پیمانهای دسته جمعی با سازمان های کارگری

ماده ۴- وظایف اختصاصی انجمن صنفی شرکت در کمسیونهای فنی سازمانها نهادها و ارگانهای دولتی و خصوصی و کمینه های تخصصی با موضوعات مرتبط با صنعت گردشگری نظارت بر حسن انجام تعهدات صنفی و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی هوایی جهانگردی و زیارتی در حوزه فعالیت انجمن

فصل دوم

شرایط عضويت . تعليق سلب عضویت و منابع مالی انجمن صنفی

ماده ۵ – شرایط عضویت :

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت دارا بودن شرایط زیر میتوانند به عضویت این انجمن صنفی در آیند. ۱ شاغل در حرفه دفاتر خدمات مسافرتی هوائی جهانگردی و زیارتی در حوزه فعالیت انجمن صنفی با ارایه مدارک معتبر شامل پروانه بهره برداری

– ارایه مدارک معتبر مبنی بر کارفرما بودن قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و تصمیمات و مصوبات قانونی ارکان انجمن صنفی

– پرداخت ورودیه و حق عضویت مطابق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی عادی

ه مندین به یکی از ادیان رسمی

تبصره ۱ همه ی واجدان شرایط می توانند آزادنه عضویت انجمن صنفی را بپذیرند و هیچ کس را نمی توان به عضویت در انجمن صنفی مجبور با از قبول عضویت در آن منع نمود.

تبصره ۲- چنانچه به دلیل واجد شرایط نبودن بعضی از متقاضیان تقاضای عضویت آنان از سوی هیات مدیره پذیرفته نگردد. متقاضی میتواند شکایت خود را در اولین جلسه مجمع عمومی عادی مطرح نماید . تصمیمات مجمع عمومی عادی در این زمینه قطعی است.

تبصره ۳ – در صورت عدم تمایل به ادامه عضویت می بایست مراتب كتباً به هیات مدیره انجمن صنفی اعلام گردد.

نا مشمول تعهداتی که در آینده ایجاد می گردد. نشوند.

تبصره ۲ هر یک از اعضاء انجمن که شرایط عضویت انجمن صنفی را از دست دهد از عضویت در انجمن مستعفی شناخته میشود و لیکن ملزم به انجام تعهدات قبلی است.

ماده ۶- موارد تعلیق با محرومیت از عضویت انجمن صنفی :

عدم پرداخت به موقع حق : عضویت تعیین شده. با توجه به ماری ماری اساسنامه این اساس با اعلام مسئولان مالی انجمن صنفی

– عدم رعایت مفاد این اساسنامه توصیه ها و تصمیمات قانونی هر یک از ارکان انجمن با تشخیص هيأت مديره انجمن صنفی).

از دست دادن شرایط مندرج در ماده ۵ این اساسنامه

آرام قطعی صادره از سوی مراجع قضایی کشورمینی بر محرومیت از حقوق اجتماعی

تغییر حرفه با صنعت و عدم فعالیت بیش از شش ماه در حرفه با صنعت مربوط تبصره ۱ – در موارد بندهای او ۲ عضویت شخص مورد نظر تا تشکیل مجمع عمومی عادی به حالت تعلیق درمی أيد وتارفع تعلیق توسط مجمع عمومی عادی حق رای نخواهد داشت و در موارد ۳ و ۲ و ۵ محرومیت از عضویت با رای مجمع عمومی عادی قطعی می گردد.

 تبصره ۲ اعتراض عضو معلق میتواند در اولین جلسه مجمع عمومی عادی مطرح و تصمیمات مجمع در این مورد قطعی و لازم الاجرا است و دبیرخانه موظف است شکایت معترض را به مجمع عمومی عادی اعلام نماید. 

تبصره ۳ – عضوی که تعلیق با سلب عضویت می کرده موظف به انجام تعهدات پذیرفته شده خود می باشد.

ماده ۷ منابع مالی انجمن صنفی :

الف – ورودیه برای هر عضو ۵۰۰۰۰۰ ریال که فقط برای یک بار دریافت میگردد و مبلغ آن توسط مجمع عمومی

تعیین می گردد.

ب – حق عضویت سالیانه برای اعضاء انجمن که دارای یک بند از بندهای سه گانه جهانگردی هوانی زیارتی می

باشند مبلغ. ریال ۲۰۰۰ و اگر دارای دو بند باشد ۲۵۰۰۰۰۰ ریال و اگر دارای سه بند باشد ۳۰۰۰۰۰۰ ریال که نحوه پرداخت آن توسط مجمع عمومی تعیین میگردد و دفاتر خدماتی فعال در شهرستانها نصف مبلغ حق عضویت سالیانه را پرداخت خواهند نمود.

پ – کمک های مالی داوطلبانه اعضا

ج دریافت یک درصد از پروازهای چارتر که از ایستگاه تبریز و با هماهنگی انجمن صنفی انجام می شود ایک درصد از کل قیمت فروش دریافت یک درصد از کلیه خدماتی که جهت توزیع بین اعضاء در اختیار انجمن صنفی قرار می گیرد.

تبصره ۱ قبول و دریافت کمکهای مالی از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی غیر عضو منوط است به عدم ایجاد مانع جهت دستیابی به اهداف و منافع انجمن

تبصره ۲ – انجمن صنفی باید دارای حداقل ۲ دفتر با عنوان های دفتر عضویت و دفتر امور مالی باشد.

ماده 8- کلیه اعضا باید حق عضویت خود را به طور مرتب و با توجه به ماده ۷ به حساب بانکی که انجمن صنفی تعیین و اعلام می کند واریز و رسید بانکی را به خزانه دار تسلیم نمایند.

تبصره – مبالغی که به عنوان ورودیه و حق عضویت دریافت میشود قابل استرداد نیست.

تبصره ۲- هیات مدیره نمی تواند منابع مالی انجمن صنفی را خارج از حدود مقرر در این اساسنامه به مصرف برساند

دریافت هر گونه منابع مالی به موجب قبض های شماره دار انجام می پذیرد که به امضاء رئیس هیات مدیره با نبیر و خزانه دار رسیده باشد.

ماده ۹ – چنانچه هر یک از اعضا در مدت حداکثر یکسال بدون دلیل موجه از پرداخت حق عضویت خودداری نماید. از طرف خزانه دار به وی اخطار کتبی داده میشود و چنانچه از تاریخ اخطار حداکثر ظرف سه ماه اقدام به پرداخت حق عضویت عقب افتاده ننماید. با تصویب هیات مدیره عضویت شخص مذکور در انجمن صنفی به حالت تعلیق در می آید. اخراج با قبول مجدد عضویت آنان از اختیارات مجمع عمومی عادی میباشد.

تبصره – تشخیص موجه بودن دلیل اعضای مورد نظر با هیأت مدیره خواهد بود.

ماده ۱۰ ارکان انجمن صنفی عبارت است از :

1- مجمع عمومی 

۲- هیات مدیره

بازرس با بازرسان

فصل سوم

ارکان انجمن صنفی

الف – مجمع عمومی، حدود وظایف و اختیارات آن :

ماده ۱۱ – مجمع عمومی که عالی ترین رکن انجمن صنفی است از اجتماع اعضاء حقیقی و اعضای حقوقی با هماهنگی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به دو صورت عادى وفوق العاده تشکیل می گردد.

تبصره ۱ – برای تشکیل مجامع عمومی عادى وفوق العاده هیأت مدیره موظف است نسبت به دعوت اعضاء به وسیله دعوتنامه کتبی و انتشاران در روزنامه ای که نام و نوع آن به تصویب مجمع عمومی عادی رسیده است.

بطوریکه در آن روز ساعت مکان تشکیل و دستور جلسه به طور روشن قید شده باشد اقدام نماید. بدیهی است. از تاریخ دعوت اعضاء تا تشکیل مجمع عمومی و همچنین بین دو مرحله مجمع عمومی می بایستی حداقل ۲۰ روز کاری و حداکثر ۴۵ روز فاصله باشد.

تبصره ۲ – هیات مدیره مکلف است دست کم سه ماه قبل از پایان دوره مجمع عمومی عادی را برای تجدید

انتخابات دعوت نماید. این دعوت با تصویب هیات مدیره خواهد بود.

تبصره ۳ – بازرسان با یک سوم اعضاء می توانند در هر زمانی که تشخیص می دهند نسبت به تشکیل جلسه

مجمع عمومی عادی اقدام نمایند

تبصره ۴ – دعوت کنندگان مجامع عمومی عادی یا فوق العاده مکلفند موضوع و تاریخ تشکیل مجمع عمومی را حداقل بیست روز پیش از تشکیل بدون احتساب ایام تعطیل با دعوت نامه کتبی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نمایند.

 تبصره ۵ – اخذ رای در جلسات مجامع عمومی علنی است مگر در مورد انتخاب هیات مدیره ، هیات داوری و

بازرسان و سایر مواردی که مجمع عمومی تصویب نماید به طور کتبی و مخفی به عمل خواهد آمد. تبصره – با توجه به داشتن حق وکالت هر یک از اعضای انجمن می توانند یکنفر را بعنوان نماینده تام الاختیار جهت شرکت در مجمع عمومی با در اختیار داشتن حق رای به وکالت از طرف خود با معرفی نامه کتبی به مجمع

معرفی نماید

ماده ۱۲ مجمع عمومی عادی هر سال یک بار با حضور حداقل نصف به اضافه ی یک اعضاء رسمیت می یابد. چنانچه بار اول به نصاب لازم نرسد برای بار دوم به همان ترتیب دعوت و با حضور حداقل یک سوم اعضا

رسمیت خواهد یافت. در صورتی که پس از علی مراحل اول و دوم مجمع عمومی عادی حد نصاب لازم را کسب ننماید : مرحله سوم آن با حضور یک پنجم برگزار خواهد شد.

تبصره ۱ – نمایندگان اعضای حقوقی حاضر در مجامع عمومی بایستی رییس هیات مدیره با یکی از اعضای هیات مدیره با مدیر عامل باشند.

تبصره ۲ – مجمع عمومی عادی در مواقع ضروری بنا به تشخیص و دعوت هیأت مدیره با بازرسان با یک سوم اعضاء به طور فوق العاده تشکیل می گردد. این مجمع نیز دارای وظایف و اختبارات مجمع عمومی عادی می باشد. و ترتیب دعوت و تجدید دعوت و نصاب آن نیز همانند مجمع عمومی عادی خواهد بود.

نیمتره – تصمیمات مجمع عمومی عادی در کلیه مراحل با اکثریت نصف بعلاوه یک آراء حاضران معتبر است. مگر در موارد انتخاب هیأت مدیره و بازرسان که با اکثریت نسبی آرای حاضران نافذ خواهد بود.

ماده ۱۳- وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی عبارتست از

– استماع گزارش هیأت مدیره و بازرس یا بازرسان در مورد کارهای انجام شده و رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد تصویب آن و همچنین اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهادهای مربوط به برنامه های سال جاری و آنی انجمن صنفي .

استماع رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد تصویب یا عدم تصویب گزارش مالی خزانه دار در خصوص صورت های مالی سالانه و بودجه آنی انجمن صنفی ارایه رهنمود و تصویب سیاستهای کلی و تعیین خط مشی و برنامه های آتی انجمن صنفی تعیین چگونگی اطلاع رسانی به اعضاء در خصوص دعوت به مجمع عمومی و سایر موارد. د بررسی و تصویب یا رد تقاضای متقاضیان عضویت در انجمن صنفی که صلاحیت آنان از سوی هیأت مدیره تأیید نشده باشد. رسیدگی نهایی به اعتراض کسانی که طبق مقررات انضباطی این اساسنامه عضویت آنان در انجمن صنفی معلق یا سلب عضویت شده اند موضوع ماده ۶ اساسنامه )

تفویض اختیار به هیأت مدیره در مورد انعقاد پیمانهای دسته جمعی برای استیفای حقوق و خواسته های قانونی اعضا ایجاد کمینه ها و همکاری برای تأسیس و تقویت شرکتهای تعاونی و سایر مراکز مرتبط انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسان انجمن صنفی

اتخاذ تصمیم در مورد عضویت در کانون انجمن های صنفی مربوط با خارج شدن از کانون های مذکور

ماده ۱۴ – مجمع عمومی فوق العاده جهت اتخاذ تصمیم در موارد موضوع ماده ۱۵ بنا به دعوت هیئت مدیره با

بازرسان با یک سوم اعضاء با حضور نصف بعلاوه یک اعضا تشکیل خواهد شد. چنانچه بار اول این نصاب حاصل

نشود. در مرحله دوم با حضور حداقل یک سوم اعضاء رسمیت می یابد و در هر حال تصمیمات آن اعم از مرحله اول با

دوم ، با اکثریت دو سوم آراء اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده ۱۵ وظایف و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده عبارتست از

۱ طرح و تصویب اصلاحات اساسنامه .

عزل انفرادی با دسته جمعی اعضای هیات مدیره و بازرسان

انحلال انجمن صنفی و انتخاب هیأت تصفيه .

تغییر میزان ورودیه و حق عضویت اعضاء

تبصره – پیشنهادها در زمینه تغییر با اصلاح مواد اساسنامه باید حداقل بیست روز قبل از برگزاری مجمع به

اطلاع اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی برسد.

ماده ۱۶ پس از به حد نصاب رسیدن تعداد اعضای حاضر و اعلام رسمیت جلسة مجامع عمومی توسط رئیس یا

یکی از اعضای هیئت مدیره بلافاصله هیأت رئیسه مجامع عمومی مرکب از دست کم یک رئیس یک نایب رئیس و

یک منشی از بین اعضای حاضر با رأی اکثریت اعضاء انتخاب و اداره ی جلسه را بر عهده خواهند گرفت.

تبصره ۱ چنانچه انتخابات هیات مدیره و بازرسان یا یکی از آنها نیز در دستور کار مجمع عمومی عادی باشد دو

نفر دیگر به عنوان ناظر از بین اعضای حاضر در جلسه با رای اکثریت اعضا انتخاب می شوند مشروط بر اینکه

انجمن دارای بیش از ۱۵ عضو باشد. تبصره ۲- اعضای هیأت رئیسه مجمع عمومی عادی و هیأت نظارت بر انتخابات نباید کاندیدای عضویت در هیات

مدیره و بازرسان باشند ( مگر زمانی که حاضران مجمع عمومی کمتر از ۲۰ عضو باشد. تبصره ۳ برگزار کنندگان مجامع عمومی موظفند فهرست اسامی و مشخصات اعضای انجمن صنفی را تهیه و

پیش از آغاز مجمع عمومی آن را به امضای اعضای حاضر برسانند. تبصره ۲- هیات رئیسه و هیأت نظارت بر انتخابات مکلفند در پایان رای گیری پس از شمارش و قرائت آرا به ترتیب حائزان اکثریت آرا اعضای اصلی و علی البدل هیأت مدیره بازرسان اصلی و علی البدل را در صورت

جلسه مجمع عمومی تعیین نمایند. تبصره شهر گاه در مجامع عمومی شور و اخذ تصمیم در مورد موضوعات مطروح در دستور جلسه خاتمه نیاید . هیات رئیسه مجمع با تصویب اکثریت اعضا می تواند اعلام تنفس نموده تاریخ جلسه بعدی را که که حداکثر هفته بیشتر نباشد : معین کند. تمدید جلسه، نیاز به دعوت و انتشار آگهی مجدد نخواهد داشت و نصاب لازم برای تشکیل جلسه همان نصاب قبلی میباشد که در صورت عدم تشکیل در مرحله بعدی مجامع عمومی طبق روال از سه

مندرج در این اساسنامه برگزار خواهد شد.

ماده ۱۷ چنانچه اعضای شرکت کننده در انتخابات ظرف یک هفته از تاریخ تشکیل مجمع عمومی عادی با ذکر دلایل به چگونگی انجام انتخابات كتباً اعتراض نمایند. هیأت رئیسه و هیات نظارت بر انتخابات مکلف خواهند بود. حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ رویت اعتراض به آن رسیدگی و نتیجه را به نحو مقتضی به اطلاع اعضای انجمن صنفی خصوصاً اعضای معترض برسانند و رونوشت آن را به وزارت کار و امور اجتماعی تسلیم نمایند.

تبصره – چنانچه اعتراض با اعتراض های رسیده وارد باشد هیات رئیسه و هیات نظارت و ابطال انتخابات را

اعلام و به ترتیب مقرر در اساسنامه نسبت به دعوت مجمع عمومی و تجدید انتخابات ، اقدام خواهد شد.

ب – هیات مدیره و وظایف و اختیارات آن

ماده ۱۸ تعداد اعضاء اصلی هیات مدیره ۵ نفر و تعداد اعضاء علی البدل هیات مدیره ۲ نفر و مدت زمان اعتبار فعالیت آن ۲ سال میباشد که با رای کتبی و مخفی اعضاء حاضر در جلسه انتخاب میشوند و انتخاب مجدد آنان برای دوره های بعدی در صورت حفظ شرايط لازم بلامانع است هرگونه تغییر در تعداد یا مدت زمان اعتبار فعالیت هیات

مدیره در اختیار مجمع عمومی عادی می باشد.

محل نامی اداره کل تواون، کار و رفاه اجتماعی

ماده ۱۹ هیأت مدیره مکلف است پس از قطعیت انتخابات ، ظرف یک هفته اولین جلسه خود را تشکیل و از بین خود رئیس نایب رئیس خزانه دار و از بین اعضای اصلی هیأت مدیره با خارج از آن دبیر را انتخاب و صاحبان امضای مجاز اسناد و مدارک مالی و اوراق تعهد آور را طی صورتجلسه ای به اطلاع اعضا برساند و نسخه ای از صورتجلسه مذکور را به همراه مدارک مورد نیاز به منظور انجام مراحل ثبت به اداره کل تعاون

کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ارایه نماید.

ماده ۲۰ – جلسات عادی هیأت مدیره هر هفته یک بار تشکیل و با حضور اکثریت اعضا

رسمیت می باید و تصمیمات آن با آرا اکثریت اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود و همچنین بر حسب ضرورت ..

بنا به دعوت رئیس نایب رئیس یا یک سوم اعضای جلسه ی هیات مدیره به طور فوق العاده تشکیل می گردد.

تبصره ۱ خدمات هیات مدیره افتخاری است.

تبصره ۲ غیبت در سه جلسه متوالی با پنج جلسه متناوب بدون ارایه دلیل موجه به عنوان استعفای شخصی از سمت هیأت مدیره تلقی می گردد و عضو یا اعضای علی البدل به ترتيب تقدم آرا جانشین عضو مستعفی خواهند شد.

تشخیص موجه یا غیر موجه بودن بر عهده هیأت مدیره خواهد بود.

ماده ۲۱ هیات مدیره موظف است حداکثر ظرف یک ماه پس از به ثبت رسیدن مصوبات مجمع عمومی عادی در

اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دریافت گواهینامه ثبت و سایر مدارک شناسایی انجمن به نام انجمن صنفی

و با امضای مشتری صاحبان امضای مجاز اسناد و مدارک مالی انجمن مستفی رئیس و خزانه دار) در یکی از

بانک های کشور حساب باز نموده و وجوه متعلق به انجمن صنفی را در آن واریز نماید.

ماده ۲۲ – رئیس هیات مدیرهیا دبیر و خزانه دار مشترکا صاحبان امضای مجاز اسناد و مدارک مالی و کلاً

مسئولان اداری و مالی انجمن صنفی بوده و حفظ کلیه اموال دارانی ها استاد اوراق بهادار و دفاتر مالی انجمن

به عهده آن ها می باشد.

تبصره – همه ی مکاتبات اداری و اوراق عادی انجمن با امضاء رئیس هیات مدیره با دبیر و با مهر انجمن و کلیه

استاد مالی اوراق رسمی بهادار و قراردادهای تعهد آور که به تصویب هیات مدیره رسیده باشند : با امضاء

مشترک رئیس هیات مدیره و خزانه دار با مهر انجمن صنفی معتبر خواهد بود.

ماده ۲۳ – در صورت استعفا ، فوت از دست دادن شرایط سلب عضویت با غیبت غیر موجه در سه جلسه

متوالی با پنج جلسه متناوب، اعضای علی البدل با توجه به تقدم آرا جایگزین عضو یا اعضای مزبور خواهند شد.

هیات مدیره مکلف است نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام

نماید.

تبصره ۱ مادامی که اکثریت اعضای هیأت مدیره سمت خود را حفظ نموده باشند میتواند به فعالیت خود ادامه

دهد تبصره – در صورت استعفا فوت از دست دادن شرایط با سلب عضویت اکثریت اعضای هیأت مدیره توسط مجمع عمومی فوق العاده انتخابات هیأت مدیره باید تجدید گردد. در این صورت بازرسان با یک سوم اعضای انجمن صنفی میتوانند مجمع عمومی عادی را برای انجام انتخابات دعوت نمایند. به هر حال چنانچه ظرف شش ماه در این زمینه اقدامی صورت نگیرد بازرسان با یک سوم اعضا موظف هستند انحلال انجمن را به اطلاع اداره

كل تعاون کارورفاه اجتماعی آذربایجان شرقی برساند.

ماده ۲۴ – هیات مدیره موظف است دست کم سه ماه پیش از پایان دوره اعتبار قانونی در مورد دعوت مجمع

عمومی عادی به منظور تجدید انتخاب مسئولان انجمن صنفی اقدامات لازم را به عمل آورد.

تبصره – هیات مدیره پس از پایان دوره ی مسئولیت تا تعیین هیأت مدیره جدید مسئول حفظ کلیه دارانی ها

واموال و اسناد و مدارک انجمن خواهد بود.

ماده ۲۵ – سایر وظایف و اختیارات هیأت مدیره

-۱ اجرای دقیق مفاد اساسنامه و مصوبات مجامع عمومی .

دعوت مجامع عمومی در موعده فر رو بررسی و تطبیق شرایط متقاضیان عضویت در انجمن صنفی

بررسی بودجه و گزارش مالی خزانه دار و پیشنهاد آن به مجمع عمومی ..

تشكیل مرتب و به موقع جلسات هیأت مدیره به منظور رسیدگی به امور جاری انجمن صنفی

د تعیین محل اقامتگاه قانونی و دفتر مرکزی انجمن صنفی

انتخاب و معرفی نماینده به مراجع ذی صلاح برای موارد خاص و معین

بررسی وضعیت مالی انجمن صنفی و اتخاذ تصمیم نسبت به هزینه های جاری و ضروری آن .

همکاری برای تاسیس و تقویت شرکتهای تعاونی و ایجاد امکانات رفاهی برای اعضا

وکالت و نمایندگی انجمن در مراجع و مجامع داخلی و بین المللی در حدود مقررات این اساسنامه

۱۰ اتخاذ تصمیم در مورد پیمانهای دسته جمعی و بررسی و تصویب آئین نامه های داخلی

۱۱ تهیه گزارش عملکرد هیأت مدیره و ارایه آن به مجمع عمومی

١٢ – تعیین و اعزام نمایندگانی برای شرکت در جلسات مراجع حل اختلاف و کمیته های مختلف نظیر حفاظت فنی عنی و

بهداشت کار و نظایر آن با رعایت قوانین و مقررات

۱۲ تشکیل کمیته های مختلف در صورت لزوم از قبیل کمیته حل اختلاف کمیته عضویت کمیته تدارکات و

پشتیبانی کمیته امور حقوقی کمیته رفاهی کمیته های تخصصی هواپیمایی جهانگردی زیارتی و کمیته های تخصصی تورهای ورودی و خروجی داخلی و خارجی ۱۳ هیات مدیره مکلف است نتیجه حسابرسی قانونی امورمالی انجمن را در هر سال به مجمع عمومی عادی و اداره

كل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و دریایان دوره فعالیت به هیأت مدیره جدید انتخابی ارائه نماید

ماده ۲۶ – رئیس هیأت مدیره دارای وظایف و اختیاراتی به شرح ذیل است.

– مراقبت در حسن جریان امور انجمن صنفی و دعوت از اعضای هیأت مدیره برای تشکیل مرتب جلسه

اداره جلسات هیأت مدیره و تنظیم صورتجلسه ها با همکاری منشی جلسه

ابلاغ تصمیمات و مصوبات مجامع عمومی و هیأت مدیره به دبیر و سایر مسئولان انجمن صنفی ، برای اجرا و

پی گیری آن

امضای کلیه قرار دادها و احکام استخدامی کارشناسان مشاوران دبیر و سایر مسئولان انجمن صنفی که با

تصویب هیأت مدیره استخدام یا به کار گمارده خواهند شد.

امضای کلیه چکها و اسناد و اوراق بهادار و تعهد آور به اتفاق خزانه دار و ممهور نمودن آن به مهر انجمن

صنفی

انجام سایر اموری که به موجب اساسنامه بر عهده رئیس قرار دارد.

تبصره قسمتی از وظایف رئیس هئیت مدیره که مربوط به امور اداری می باشد. قابل واگذاری به دبیر انجمن

خواهد بود

ماده ۲۷ – دبیرخانه انجمن صنفی تحت مسئولیت مستقیم دبیر انجمن و زیر نظر هیات مدیره به منظور اداره

تشكيلات اجرایی و اجرای مصوبات هیأت مدیره در مرکز اصلی انجمن صنفی دایر و

می تواند دارای کارکنانی باشد که بنا به پیشنهاد رئیس هیأت مدیره با دبیر و تصویب هیأت مدیره به کار

گمارده می شوند.

ماده ۲۸ – وظايف و اختيارات دبير :

۱ حفظ و نگهداری کلیه اسناد و مدارک و صورتجلسات و سوابق اعضاء و دفاتر انجمن صنفی

انجام مکاتبات اداری و جاری انجمن صنفی

تهیه و صدور و ابلاغ دعوتنامه ها و امضای کارتهای عضویت اعضاء به اتفاق خزانه دار انجمن

– تهیه دفاتر «عضویت» و «امور مالی» با نظر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین دفاتر اندیکاتور و

ثبت و صدور نامه ها

ه تهیه و تنظیم نشریات مربوط به انجمن صنفی در حدود قوانین و مقررات.

ابلاغ اساسنامه و بخشنامه ها و شیوه نامه های دولتی و سایر قوانین و مقررات قانونی برای آگاهی و استفاده مسئولان و اعضای انجمن صنفی

مهیا ساختن مکان تشکیل جلسات مجامع عمومی هیأت مدیره و بازرسان

ابلاغ مصوبات و تصمیمات ارکان انجمن و احکام و نامه های واصله از مراجع قانونی و

دستگاه های اداری به مسئولان مربوط

انجام سایر اموری که به نحوی با وظایف دبیرخانه ارتباط دارد.

تبصره – کارکنان دبیرخانه در برابر دبیر و دبیر نیز در برابر هیأت مدیره مسئول هستند.

ماده ۲۹ وظایف و اختیارات خزانه دار

خزانه دار مسئول امور مالی انجمن صنفی بوده و دارای وظایف و اختیاراتی به شرح ذیل است.

امضای همه چک ها و استاد و اوراق تعهد آور به اتفاق رئیس هیأت مدیره و ممهور نمودن آن به مهر انجمن

صنفی

اداره امور مالی انجمن ، تهیه و تنظیم دفاتر و اسناد و صورتجلسات مالی و رسیدگی و حفظ

حساب های انجمن صنفی

رسیدگی بر صحت اسناد و مدارک تنظیم شده در مورد کلیه دریافت ها و پرداخت ها و تایید و امضای صورت

حساب های مربوط

امضا و صدور کارت عضویت اعضا و به اتفاق رئیس هیات مدیره با دبیر

ه نظارت برخرید فروش اجاره و هر نوع عمل فعالیت و مسؤولیت در حفظ اموال منقول ، غير منقول وجود

استاد، مدارک مالی و صحت معاملات انجمن صنفی

ثبت کلیه دریافتی ها و هزینه های انجمن صنفی در دفاتر رسمی انجمن صنفی

پیش بینی بودجه و هزینه های یک ساله انجمن صنفی و تسلیم آن به هیأت مدیره برای ارایه به مجمع عمومی

تبصره – خزانه دار موظف است هر سال قبل از تشکیل مجمع عمومی سالانه زمینه لازم برای انجام حسابرسی

قانونی از امور مالی انجمن صنفی برای ارایه به مجمع عمومی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اقدام

و رونوشت آن را در اختیار بازرسان و اعضاء انجمن قرار دهد.

تبصره ۲- خزانه دار موظف است در هر مورد بنا به تقاضای بازرسان کلیه دفاتر و اسناد مالی انجمن صنفی را برای

رسیدگی در محل انجمن صنفی در ازای رسید و برای مدت معین در اختیار آنان قرار دهد

بازرس با بازرسان ، حدود وظایف و اختیارات آنان

ماده ۲۰ – تعداد بازرسان انجمن اعضاء اصلی ) نفر و علی البدل 1 نفر بوده که با رای کتبی و مستقیم اعضا از بین کاندیداهای واجد شرایط عضو انجمن برای مدت اسال انتخاب میشوند و تجدید انتخاب آنان برای دوره های

بعدی مشروط به حفظ شرایط لازم بلامانع است. تبصره در صورت استعفا فوت از دست دادن شرایط انتخاب با سلب عضویت آنها بازرس یا بازرسان علی

البدل برای بقیه دوره جانشین و عهده دار وظایف آنان خواهند بود.

ماده ۳۱ وظایف و اختیارات بازرسان

نظارت بر همه ی اقدامات هیأت مدیره و دبیر در حدود مقررات این اساسنامه و همچنین مراقبت در همه ی امور مربوط به دعوت مجامع عمومی عادی و فوق العاده.

رسیدگی و نظارت بر دفاتر و اوراق و اسناد مالی و هزینه های انجمن صنفی و مراقبت در حسن جریان امور

مالی و اداری انجمن صنفی

پی گیری و رسیدگی به شکایات اعضا و در صورت لزوم تهیه گزارش و ارایه به اداره کل تعاون کارورفاه

اجتماعی استان و همچنین ارایه رونوشت گزارش به هیات مدیره با مجمع عمومی کتب مورد )

رسیدگی و اظهار نظر در مورد گزارش مالی برای ارایه به مجمع عمومی

اقدام به دعوت و تشکیل مجمع عمومی در صورت لزوم با توجه به اختیارات مندرج در این اساسنامه

شرکت

در جلسات هیأت مدیره در صورت دعوت بدون داشتن حق رای

شهره بازرسان باید پیش از تاریخ تشکیل مجمع عمومی سالانه گزارش مالی و کلیه محاسبات انجمن صنفی را

رسیدگی و نظر مثبت یا منفی خود را به دبیرخانه انجمن صنفی تسلیم نمایند. همچنین بازرسان ملزم هستند

اقدامات خود را حداقل سالی یک بار در مجمع عمومی سالانه به طور کتبی و رسمی گزارش نمایند.

استان

فصل چهارم

سایر مقررات

ماده ۳۲ کاندیداهای عضویت در هیأت مدیره هیات داوری و بازرسان ، اعضای حقیقی با نمایندگان اعضای حقوقی ( شامل رئیس هیات مدیره یا یکی دیگر از اعضای هیات مدیره با مدیر عامل ) بوده که بایستی دارای

شرایط زیر باشند :

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

عدم وابستگی به احزاب و گروههای سیاسی غیر قانونی

نداشتن سوء پیشینه کیفری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد.

عدم اعتیاد به مواد مخدر

د حداقل ۶ سال سابقه عضویت انجمن صنفی مربوط منتهی به زمان کاندیداتوری و ادامه عضویت

تبصره – کاندیداهای اولین دوره هیأت مدیره و بازرسان از شرط مقرر در بند ۹ معاف هستند.

تبصره 1- هر شرکت عضو فقط یک نفر را به عنوان کاندیدای عضویت در هیات مدیره با بازرسان معرفی می

نماید.

تبصره ۲ در صورت استعفا از عضویت اخراج و با انحلال شرکت عضوی که نماینده آن در ارکان انجمن صنفی

دارای سمتی است ماموریت آن نماینده نیز به تبع شرکت متبوع و منتقی خواهد شد.

تبصره ۳ – چنانچه نماینده اشخاص حقوقی عضو پس از انتخاب در ارکان انجمن صنفی ( هیات مدیره – بازرسان

به هر دلیلی از عضویت در شرکت متبوع خود خارج گردد پس از اعلام شرکت به خودی خود از سمتی که در

انجمن صنفی دارد معزول و هیچگونه سمتی در انجمن صنفی نخواهد داشت و سمت نامبرده به عضو على البدل

تفویض و در صورت نیاز براساس مقررات انتخابات به عمل خواهد آمد.

ماده ۳۳- در اجرای ماده ۱۸ آئین نامه انجمنهای صنفی و کانونهای مربوط به منظور نظارت بر انتخابات.

ثبت و آموزش اعضاء هر دوره حداقل ۵ درصد حق عضویت دریافتی از اعضا به حساب اعلام شده از طرف اداره

كل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان واریز خواهد شد.

ماده ۳۴ – در صورت بروز اختلاف بین اعضای هیات مدیره با یکدیگر با هیات مدیره با بازرسان و با اعضای

انجمن صنفی با هر یک از اعضای هیات مدیره با بازرسان حل آن میتواند در وهله اول از طریق هیات داوری

صورت گیرد. به این منظور در صورت درخواست هر یک از طرفین اختلاف مجمع عمومی فوق العاده با رعایت

مقررات مربوط تشکیل و از بین خود یا ۵ ۳ نفر را برای حل اختلاف انتخاب خاب مین نمایم در صورت عدم پذیرش رای

هیات داوری از سوی طرفین اختلاف نظر اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان لازم الرعايه خواهد بود.

تبصره – هیات داوری پس از صدور رای خود منحل می گردد. ماده ۳۵ مسئولان انجمن صنفی، مکلفند هر نوع مدارک دفاتر و استاد مورد درخواست اداره کل تعاون کار

و رفاه اجتماعی استان را برای بررسی در محل انجمن یا خارج از آن در اختیار آن قرار دهند.

ماده ۳۶ انجمن صنفی در موارد زیر منحل می گردد.

ا در صورت تصویب مجمع عمومی فوق العاده گذشت شش ماه از تاریخ پایان اعتبار هیأت مدیره و عدم تجديد انتخابات آن

در صورت صدور رأی قطعی از طرف مراجع قضایی کشور

تبصره انحلال انجمن موجب تضییع حق با اسقاط تکلیف دو طرف قرار داد منعقده قبلی نخواهد بود. تبصره – چنانچه انجمن بنام به تصویب مجمع عمومی فوق العاد منحل کردد مجمع مذکور مکلف است در در ها همان جلسه از بین اعضای با سواد و با سابقه و مطلع حاضر در جلسه نسبت به انتخاب سه یا پنج نفر به عنوان

اعضای هیأت تصفیه اقدام و نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

اعلام نماید

تبصره – چنانچه انجمن صنفی به لحاظ عدم تجديد انتخابات هیات مدیره در مهلت مقرر قانونی با بر اساس رای مراجع قضایی منحل گردد و برگزاری مجمع عمومی فوق العاده امکان پذیر نباشد. حداکثر ظرف دو هفته بازرسان ورییس هیات مدیره با نظارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان این وظیفه را به عهده خواهند داشت که در صورت عدم وجو. هیأت تسویه ای مرکب از ۳ یا ۵ نفر از اعضای با سواد و با سایه و مطلع انجمن صنفي.

نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل گردد.

ماده ۳۷ – چنانچه حداکثر تا پایان دوره ی اعتبار هیات مدیره نسبت به برگزاری مجمع عمومی و تجدید انتخابات هیات مدیره اقدام نشده باشد بازرسان نسبت به تشکیل مجمع عمومی و انجام انتخابات به اعضا اخطار می دهند پس از اخطار بازرسان یک سوم اعضای انجمن حداکثر تا شش ماه فرصت دارند نسبت به تشکیل مجمع عمومی و تجدید انتخابات اقدام نمایند و چنانچه در این مدت ( حداکثر ۶ ماه پس از پایان دوره اعتبار هیات مدیره ) تجدید انتخابات صورت نگرفته باشد. بازرسان با یک سوم اعضای انجمن مکلف هستند انحلال انجمن را به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و در صورت دارا بودن عضویت کانون به کانون نیربط نیز اعلام نمایند.

 ماده ۳۸ حیات تصفیه مکلف است حداکثر ظرف ۴ ماه با هماهنگی و راهنمایی اداره کل تعاون کار و رفاد اجتماعی استان به همه ی حسابهای انجمن رسیدگی نموده لیست کاملی از کلیه دارانی های انجمن صنفی شامل

اموال منقول و غیر منقول و همچنین صورتی از بدهی های انجمن را تهیه نموده دارانی انجمن را پس از تصفیه همه حساب های بدهکاران و بستانکاران و نادیه بدهی ها ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه ای مابقی را در

صورت مازاد با نظارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در اختیار کانون استان قرار دهند. ماده ۲۹ هر گونه ابهامی در اجرای مقررات این اساسنامه تابع نظر اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان می باشد. ماده ۴۰ هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه پس از موافقت و ثبت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قابل اجرا می باشد.

ماده ۴۱ مینت های مندرج در اساسنامه بدون احتساب روزهای تعطیل خواهد بود. این اساسنامه در ۱ فصل و ۴۱ ماده و ………. تبصره در تاریخ ۹۴٫۰۵٫۲۵ با اکثریت آرا به تصویب مجمع عمومی فوق العاده انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی هوائی جهانگردی و زیارتی استان آذربایجان شرقی رسید.